fredag den 24. marts 2017

Seneste køb og lidt livstegn


Det er ved at være længe siden jeg sidst har opdateret jer herinde på bloggen og det skyldes at vi har haft travlt med at få flyttet kærestens bedstemor og få de sidste ting på plads for hende. Derudover er vi ikke kommet videre ift. huskøb, så der har også været lidt tid til at koble lidt fra og det har jeg trængt til. 
Jeg har fået købt en del ting siden sidst. Deriblandt det sindsygt lækre Royal Copenhagen skilt i porcelæn som i kan se ovenfor. Det er virkelig fedt og jeg måtte bare eje det. Det kostede mig 433 kr så det var ikke billigt, men nu skal det stå sammen med mit Blå Blomst stel, så ser det nærmest ud som i en butik.

Jeg var også så enormt heldig at kæresten kom hjem med dette musselmalet Royal Copenhagen krus til mig for en måned siden. Han havde fået den på sit job ved genbrug, da de havde fundet den ude ved Revas, så vi fik det gratis! Jeg blev bare vildt glad, dog havde det været fedt hvis der havde været to, men må se om det ikke kan skaffes. 


Jeg havde også fået fødselsdagsgave af kærestens bedstemor, i form af pengegave, og for den købte jeg mig lidt flere Royal Copenhagen påskeæg. Der var kommet en masse nye i år og dem skulle jeg selvfølgelig have nogle af. Havde jeg haft flere penge havde jeg købt dem allesammen! De er simpelthen SÅ fine! De kommer dog ikke op og hænge i år, da jeg ikke har plads til det her i lejligheden, så det må vente til næste år - måske i det nye hus?


Jeg har også været rigtig heldig på genbrugsjagt og har fundet en del bøger på det sidste. Jeg samler på mange bogserier og derfor bliver jeg helt ekstatisk når jeg finder nogle jeg mangler. Jeg fandt blandt andet en Sara Blædel bog Kun ét liv som jeg fornylig er begyndt at købe. Derudover faldt jeg for forsiden på Skumfiduser til morgenmad af Dorothy Koomson. Kender slet ikke forfatteren, men omslaget er flot, ikke?


Jeg har elsket Dicte tv-serien og da jeg hørte at den byggede på bøger så gik den vilde jagt ind. Jeg har fundet de første 6 bøger på genbrug og jagter stadig de sidste af dem. På én tur fandt jeg hele 5 stk Elsebeth Egholm bøger og alle var nogle jeg ikke havde i forvejen, så jeg var ikke til at skyde igennem. 
Af filmatiserede bøger så er der også Stadig Alice af Lisa Genova, hvor filmen også har tryllebundet mig og gjort at jeg bare måtte eje bogen bag. Den fandt jeg samme dag som jeg fandt de 5 andre. Så den dag var bare i bøgernes tegn for mig. Der er seriøst ikke noget bedre end at gøre gode bogfund på genbrug. Nu skal jeg bare igang med at læse igen!


Royal Copenhagen kommer med nye nyheder året rundt og især foråret er godt for RC-samlere, dog ikke for pengepungen. Jeg samler jo på Riflet Contrast krusene og der kom hele tre nye farver i år og dem skulle jeg selvfølgelig eje med det samme de kunne skaffes på Royal Copenhagen webshop. Derudover kom der en Blå Elements skål, som kan bruges som saltkar eller andre småting på bordet og den måtte jeg bare have et par stykker af. Så der var dømt forårs gaver til mig fra mig! 


Farverne på krusene hedder Aubergine, Græs og Lemonade og jeg ELSKER dem! Jeg skal klart have to af hver farve så jeg har nogle der ikke bliver brugt. De er virkelig lækre! Skålene er jeg også vildt begejstret for og skal se om jeg ikke kan få fat i lidt flere når de kommer i butikkerne.


Så som i kan se så har jeg fået shoppet en del, dog ikke så meget som jeg gerne ville og har også købt lidt mere end det i ser her, men det kan komme på et senere tidspunkt, da jeg næppe vil spamme jer for meget med mine shopping-impulser.
Glæder mig helt vildt til at vejret skulle arte sig her i weekenden og håber på at kunne komme lidt ud og nyde det! Derudover vil jeg gerne lidt mere igang igen herinde og har en del indlæg i tankerne som snart skal skrives. Så god weekend til jer og på gensyn snarest!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar