onsdag den 9. marts 2016

Fastelavnsboller, Nintendo haul og uddannelses problemer!


Hvorfor er det altid at en gigantisk shopping-impuls ender med at dræne både ens konto og ens psyke totalt for overskud!? Mega unfair hvis i spørger mig - især fordi det altid medfølger en voldsom slik og kage trang hos mig - hvilket har resulteret i fastelavnsboller i weekenden. Min kalorie-tælling går ikke helt efter bogen for tiden, men jeg prøver og det er vel det vigtigste. OG så har jeg været inde og træne til morgen ved en 5-tiden. Det var hårdt og orkede heller ikke alverden, men skal derind igen på lørdag. Så håber virkelig at det snart vender og jeg kan få tabt lidt af alt det jeg har taget på i min sygdoms periode (det sidste (mange) års tid) Jeg har derfor været lidt stille herinde på det sidste, da der har været 0% overskud. 

I morgen skal jeg til, det længe frygtede, studievejlednings møde på VIA - inden skolestart sidste uge i April. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal spørge vejlederen om, men tænker det kommer i nat, når jeg ligger og ikke kan sove af nervøsitet. Ender nok med at lave en lille seddel jeg tager med. Skal i hvert fald snakke om de støtte muligheder de har på skolen, hvad jeg skal gøre hvis der opstår problemer, praktikkerne og så skal jeg have snakket med nogle teknikere på skolen, da jeg har glemt mit password til skolens system. Så kan ikke komme ind på det de kalder for vianet. LORTE depressive møg-hjerne-grød-pis! BUM!


I et af de forrige indlæg fortalte jeg om at jeg havde købt lidt lækkerier til kærestens Nintendo samling. Her er de! Jeg er helt vild med disse 2DS Special Editions med Pokemon. Det er de 3 første (gamle) Gameboy spil der er lavet til at kunne spilles på de nyeste DS maskiner - i anledning af Pokemon's 20 års fødselsdag.
Jeg kom af med 830 pr. maskine - så i kan godt regne ud at han er blevet forkælet lidt (meget!), men jeg får så også straffen allerede nu her - hvor vi ikke har særlig meget at gøre med til resten af måneden. Hvilket er noget lort da det kun er den 9. idag! ARGH! Så kan man lære det! SMÆK i face!


For at gøre situationen værre (eller bedre alt efter hvordan man ser på det!), så købte jeg mig også en New Nintendo 3DS (nederst til højre) i Animal Crossing Happy Home Designer udgave. Så jeg er glad - fordi den er perfekt i min samling! - og fordi jeg teknisk set havde en DS til gode. Kæresten havde nemlig lovet mig en for LÆNGE siden, som nu er udsolgt über alles, så er meget glad for dette (bedre) alternativ. Købte det dog uden at snakke med ham om det, og inden jeg nåede at tænke fornuftigt over det, så det gør ikke vores økonomiske situation bedre, men jeg var altså også sindsyg i gernings øjeblikket! Det var jeg altså!


Kæresten blev helt vildt glad idag, da der kom denne pakke hjem til ham fra USA - det er de 6 (første overhovedet) gamle Megaman spil fra NES'en samlet i et 3DS spil - og så er der en speciel amiibo figur med til den - en guld Megaman. Han samler på amiibos og har alle dem der er lavet indtil videre - selv dem der kun udkommer i Japan og nu denne der kun (indtil videre) udkommer i USA. Spillet kommer kun som download på Nintendo eShop herhjemme, så derfor valgte han at bestille det hjem fra USA. Det står os i næsten 700,-, men han er glad og så er jeg også (lidt i hvert fald!).


Så jeg går nok en meget sparsommelig fremtid i møde og det gør egentlig heller ikke noget. Jeg starter snart skole og så bliver der ikke tid til at shoppe så meget, selvom lysten nok skal være der. Glæder mig slet ikke. Er så nervøs for at skulle gå i klasse med så mange nye mennesker. Har dog tænkt mig at forsøge at give mig selv chancen for at "starte på en frisk" med disse mennesker. De ved jo INTET om at jeg er en associal tingest, så jeg må skrue charmen på og spille så social som det er mig muligt. Ønsk mig held og lykke!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar