lørdag den 23. januar 2016

Op på hesten igen - bare ærgerligt at jeg er bange for heste

Jeg er travlt optaget af mit projekt-vægttab/livsstilsændring og derfor er jeg ikke særlig aktiv herinde, da jeg bruger meget energi og ressourcer på det. Til morgen kl 4.00 (ifølge Jeanette var det om natten ;)) vågnede jeg op til dejligt snevejr og skulle en tur ind og træne for første gang i laaaang tid. Man kalder det at komme op på hesten igen og fuck hvor er det altså ikke nemt! Grunden til det tidlige tidspunkt er, at min kæreste (og egentlig også mig) ikke er så glad for når der er andre mennesker - og det undgår man, sjovt nok, ved at tage derind så tidligt man magter at stå op.

Det blev til 25 minutter (uden pauser) på crosstrainer og derefter en smule styrketræning, som blev afbrudt, da andre begyndte at møde op i centret. Der ville kæresten ikke mere og respekt for det. Da jeg har en "du-må-spise-hvad-du-vil-dag" idag, så tog vi en tur forbi bageren der havde åben fra kl. 5.30.
Resten af dagen gik med at sove lidt igen og derefter gik turen ind i gågaden (som er lige uden for vores dør) og jeg var en tur i Søstrene Grene, da jeg har været igang med en juledug længe og manglede noget garn. Der røg lige nogle andre småting med også. Bordtennisbolde til kattene, lakridsrod til kæresten og et fødselsdagskort til kærestens lillebror der snart har fødselsdag.


Der var ikke så mange mennesker i byen idag, så jeg vovede mig ned i Normal, da kæresten havde set at de har hårfarve til 58,-. Ikke sådan super billigt, men billigt nok til mig, og den udgroning jeg render rundt med er også nærmest kriminel, så det skal der rodes bod på.
Fortsætter med den farve jeg har haft længe, da jeg er blevet mega glad for den. Ville ønske jeg havde været rødhåret fra naturens side, da min farmor var det, men så heldig var jeg ikke. Har lidt rødt skær i min naturlige brune farve, men ikke nok!


Tænkte lige at jeg ville dele min metode til kalorietælling med jer. Jeg bruger app'en fra vaegttab.nu, som kan findes på AppStore for dem med iPhone og de andre skal nok bare søge på det. Her kan man lave et mål - ift. hvilken vægt man gerne vil ende ud med og hvornår og så regner den ud (ud fra vægt osv.) hvor mange kalorier du maksimalt må indtage hver dag. 
Man taster hvert eneste måltid ind ved at veje og derefter indtaste hvor mange gram af hvilken fødevarer man har spist - nogle gange ligger fødevaren der allerede, som andre har lagt ind, og andre gange skal man manuelt taste dem ind, og så regner den ud hvor mange kalorier du indtager. Det er skide nemt og gør det meget overskueligt at holde øje med hvor mange man har tilovers og man lærer hurtigt hvad man ikke skal spise så meget af. 

Jeg har ingen forbudte madvarer, dog gider jeg ikke drikke mine kalorier, så jeg drikker kun vand eller light sodavand (kun hvis der skal hygges). Den er også så smart at man kan lave grafer over diverse ting. For eksempel kaloriebalancen, som i kan se nedenfor. Har nogle grimme dage - 2. dag hvor jeg spiste chokolade muffins (kostede dyrt og kom langt over) og min fødselsdag og årsdag med kæresten . 
Så som i kan se, så er jeg faktisk ret god til at holde den på 1300 kcal hver dag - udover de 3 svipsere - og kan mærke lidt at jeg har tabt mig. Det er som om der er lidt mindre hist og her. Vejer mig ikke, da jeg ikke er så god til det med at skulle motiveres af tal, men kan bedre motiveres af at jeg mærker der bliver mindre og mindre og tøjet sidder bedre.




Nok om mit lille projekt. Har en del indlæg, som lader vente på sig da jeg ikke har haft tid, men tænker at jeg skal ind i rytmen igen, for det gik jo lige så godt! Håber der er nogen som hænger i og sig endelig til hvis i vil vide noget eller der er ændringsforslag.
Håber i får en god weekend. Skal ud og skralde om lidt og i morgen kl. 4.00 ringer vækkeuret igen og Lotte må ind og svede dagens overforbrug af kalorier af! God lørdag aften til jer!

1 kommentar:

  1. Jeg bruger selv lifesum appen, så jeg kan følge lidt med, men jeg prøver også ikke at gøre det for stramt. Den sidste uge gik ikke så godt, men jeg er tilbage nu igen.. Der vil jo altid være gode og dårlige perioder.. Jeg skal bare vær bedre til at kravle op på hesten når jeg har været nede.. :D

    Jeg har kun været i motioncenteret en enkelt gang, men har simpelthen bare haft så mange aftaler, men håber jeg finder mere overskud snart..

    Hvordan går det med din træning.

    Knus <3

    SvarSlet