torsdag den 7. januar 2016

Livstegn i 2016

Jeg har haft en strenge start på året. Derfor har overskuddet ikke været der til at få skrevet herinde. Jeg er konstant træt og har bare ikke energi til særlig meget. Det med at stå tidligt op er slet ikke lykkedes mig endnu, men har skåret voldsomt ned på sukker indtaget og er begyndt at veje alle madvarer og udregne kalorier på det jeg indtager. Forsøger at nå et kalorieindtag på 1300 kcal om dagen, bare som en start. Er dog ikke altid lykkedes mig, men jeg forsøger.

Træningen er jeg ikke kommet igang med endnu, men jeg skal derind søndag morgen og igen om onsdagen og sådan bliver det fremover - indtil det forhåbentlig kan trappes op. Er nervøs for at komme igang, da jeg kan mærke at jeg er i mit livs værste fysiske form - egentlig også den værste psykiske, så kommer til at kræve en masse kræfter af mig, men jeg er klar på det. Har lige forsøgt mig med 30 minutters yoga, og det fungere bare ikke til en med mine buler. Kan ikke rigtig lave øvelserne rigtigt, så det bliver nok det eneste tilfælde af det i den kommende tid.

Jeg har ikke nogen nytårsforsætter, men håber på at kunne opnå en livsstils ændring, som kan gøre at jeg taber mig nogle af alle de overflødige kilo, og der er mange af dem. Jeg har været rigtig ked af min krops nuværende størrelse og har taget i hvert fald 20 kg på sidste år - så det skal altså ændres. Er ikke ude efter at blive tynd, men som minimum tilfreds med min krop.

Bum!

Nok om det! Min nytårsaften var stille og rolig, og om lørdagen kom kærestens lillebror og overnatte. Vi så de gamle Star Wars film, så han kunne følge med i den nye. Den var vi så i biografen og se om søndagen og jeg er helt vild med den! Kan ikke vente til den kommer på blu-ray så jeg kan se den igen.
Derudover er mine dage gået med ingenting. Har ikke foretaget mig noget som helst og har ikke været uden for en dør siden biografturen. I morgen skal vi køre med reklamer og kæresten skal til tandlæge, men derudover har jeg ingen planer. Dog tænker jeg at hvis der kommer det lovede snevejr, så skal jeg ud og gå en dejlig lang tur i sneen.
Er kommet igang med en lydbog, Mig før dig af Jojo Moyes, da jeg ikke har kunne bevare koncentrationen på den bog jeg er igang med at læse. Jeg kan varmt anbefale at læse/høre Mig før dig, da den er totalt tryllebindende - jeg har hørt den nonstop siden i forgårs, og er nok en af grundende til at jeg først falder i søvn kl 2 om natten. Den er mega god og fængende. Så har i ikke læst den, så gør det!

Jeg vil tage mig sammen og tage et bad og ellers høre videre i lydbogen. Håber i alle har en bedre start på 2016 end jeg har.


1 kommentar:

  1. Ja der er virkelig bare nogen af de der yoga øvelser som er svære når man har lidt for meget fedt på kroppen. Jeg prøver dog at lave dem så godt jeg kan og så håber jeg det bliver bedre i takt med at jeg bliver mere smidig og slankere.. haha.. Dog er der ikke nogen der skal se mig lave yoga, for jeg ligner vidst en klovn.. ha ha

    Håber du kommer igang med træningen..

    Knus <3

    SvarSlet