torsdag den 31. december 2015

Forventninger og manglende håb for det nye år

I aften kl 24. bliver 2015 til 2016. 2015 har været et meget svært år for mig både psykisk og fysisk. Det er som om alt er ramlet totalt sammen for mig det forgående år. Alt mislykkedes af det der ikke skulle. Alle relationer har været svære for mig - ikke mindst mit kærlighedsforhold, som selv idag er meget kompliceret. Hver dag har vi "fremtiden" oppe og vende, og skændes om hvorvidt det burde fortsætte.

Når jeg tænker på det kommende år, så har jeg selvfølgelig nogle håb og forventninger - nogle af forventningerne er ikke positive. Har aldrig helt været så glad for nytår, da det minder mig om at endnu et år er gået, og sjældent føler jeg de er gået særlig godt. Der er altid de samme ting som er gået galt og som ikke er lykkedes. Så nytår for mig er ofte forbundet med en masse fortrydelse og skam. Skam over at jeg endnu engang ikke har formået det jeg gerne vil.

Denne gang er det dog lidt sværere for mig, da jeg kan se tilbage på et år med så mange nederlag. Samt se på et nyt år med frygt for hvad det må bringe. Rent psykisk tror jeg ikke jeg kan kapere meget mere nedgang. Fysisk er jeg ked af at jeg har taget så meget på som jeg har, og at jeg endnu engang ikke har opnået at komme i bedre fysisk form.

Planerne for nytårsaften er blevet aflyst grundet skænderier, så der har jeg også fejlet. Jeg havde gjort en masse ud af noget pynt som ikke får noget funktion andet end at det skal pilles ned igen. For at sige det rent ud så har jeg mest lyst til at tilbringe dagen og aftenen under dynen - sovende eller med en bog. Har mest lyst til at tude, råbe og skrige, men til hvilken nytte?

Håber virkelig med alt det jeg kan formå, at 2016 bliver bedre, for kan næsten ikke magte at skulle igennem et lignende igen. Når alt synes håbløst så kan det bare være svært at kæmpe, når man er løbet tør for livsenergi.

Beklager de negative tanker, men har ikke så mange positive idag. Forhåbentlig kan jeg vende tilbage i 2016 med nogle flere af de positive. Denne aften/nat skal bare overståes! Håber jeres nytårsaften bliver fyldt med en masse glæde og hygge, og at i er i stand til at fokusere på de positive ting.

Godt nytår til jer og undskylder de negative vibrationer!

1 kommentar: