onsdag den 30. december 2015

Lottes Nytårspynt!

Vores nytårsaften bliver stille og rolig. Vi får besøg af kærestens lillebror og fokus på aftenen er hygge og god mad, men selvom det bliver stille og roligt, så kan jeg ikke lade være med at pynte lidt op og gøre en "smule" ud af det. Jeg har haft en ide i flere uger nu, og har selv fundet på den (ikke med det sagt, at jeg er den eneste der nogensinde har fået denne ide!).

Vi skralder, som sagt mange gange før, og har fået en smule nytårsting af en anden skralder. Deriblandt nogle Partypoppers eller som jeg kalder dem champagnepropper.
Da jeg HADER alt der siger BANG! så tænkte jeg faktisk at jeg ikke ville få dem brugt, men så fik jeg en god ide (synes jeg selv), som gør at det heller ikke bliver nødvendigt! MEN man får samtidig en fornemmelse af selve "poppet" (uden BANG!) og synet af konfetti/serpentinerne indeni.



Min tanke var at lave nogle champagnepropper, der hang ned fra loftet(eller i vinduerne) med selve serpentinerne hængende nedenfor, så det så ud som om de var "stoppet" i selve sprængningen. Hvis det giver nogen som helst mening?
Hvis ikke, så kan i se mine kreationer på nedenstående billeder, hvor der selvfølgelig også hænger upoppede champagnepropper, samt nogle få flettede stjerner (havde problemer med strimlerne, så mit temperament gjorde at jeg ikke fik lavet så mange).





Hvis i nu sidder og tænker: "Hvor smart!", så er der her et billede af alt hvad man har brug for, for at lave disse sjove nytårsdekorationer.


Champagnepropper (DOH!), en saks, fiskesnøre eller anden snor og en nål (medmindre i er skide gode til at få en tråd igennem et ujævnt hul!). Det kan anbefales at få alle de sarte sjæle ud af rummet først - mine katte flygtede skrækslagne ud af stuen - UPS!
Udover det pynt jeg har kreeret og hængt i diverse vinduer og lofter, så har jeg også nogle klassiske nytårsservietter og sugerør med lametta på - som kan gøre det lidt mere nytårsagtigt - på trods af manglen på alkohol og nytårskrudt.


Så vi er SÅ klar til nytårsaften, hvor menuen står på gammeldags oksesteg med hvide kartofler, rødvinsovs (ALKOHOL - så bliver det alligevel en rigtig nytårsaften!) og haricot verts. Derudover skal der selvfølgelig indtages en masse chips, sodavand, skraldet kransekage og slik. 
Håber i alle får en dejlig nytårsaften og håber i kommer godt ind i det nye år! 

Godt nytår!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar