lørdag den 29. august 2015

Lottes hjernekoger #2


Denne gang er det noget så sexet som Action Kameraer, som jeg undres over. Det skyldes at jeg på reklameturen igår så en mand komme kørende på cykel - iført et af disse moderne apparaturer. OG NEJ jeg er ikke sponsoreret af nogen.
Jeg synes bare det så noget latterligt ud, at han kom kørende på en ganske almindelig vej - kedelig og grå - med sit action kamera monteret ovenpå hjelmen. Hvad var det der var så spændende på denne cykeltur, at det skulle foreviges med en video? Hvor meget action er der lige over en simpel cykeltur!? Skulle det nu være sexet at køre rundt med et kamera på hovedet?

Kunne forstå hvis det var ligesom den mand der valgte at springe fra højt oppe i atmosfæren for at slå en rekord. Men synes simpelthen det er så latterligt at mænd går ud og investere i disse apparater og så bruger dem til ligegyldige ting. Det rager selvfølgelig ikke mig, men nogengang bliver man bare lidt træt.

Kan forestille mig hvad der er optaget på sådan en sædvanlig mands action kamera, fra en cykeltur som ham jeg mødte. Man ser asfalt, andre cyklister og bilister. Eventuelt ser man en kvindes bare lænd eller kavalergange fra modkørende kvindelige cyklister. Det vildeste der sker er når stakkels små insekter rammer kameraets linse og man ser mord for åben skærm. Blod sprøjt og indvolde ud over hele skærmen! Faktisk meget lig en splatterfilm! Ok... måske kan selve dette være interessant for nogle, og det samme gælder kavalergange og bar hud, men ser man bort fra dette så er det da ikke synderlig spændende!

Men selvfølgelig skal mændene jo have andet at lave end deres kedelige hverdags aktiviteter og derfor forsøger de nok bare at gøre det hele lidt mere spændende med disse kameraer - men måske de eventuelt kunne bruge action kameraerne til noget mere spændende end en regulær cykeltur. Bare en tanke. ¨
Det kan ske de fungerer lidt som en potensforlænger - hvis manden ikke har råd til en fancy bil - og så kan de kører rundt med deres ACTION kamera - for at symbolisere at de har et spændende og actionfyldt liv. Bare trist at de ikke har mere spændende ting at gå op i. Just saying!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar