tirsdag den 13. december 2016

Shop-amok fra mig til mig


Indrømmer det gerne. ER gået lidt shop-amok på det seneste og meget af det har været til mig selv. Har også købt en del julegaver, men mangler stadig to til mine forældre. Har faktisk brugt flere penge på mig selv end jeg har gjort i flere år. Ikke siden jeg fik min børneopsparing udbetalt har jeg spenderet så meget. Hvorfor!? Ved det faktisk ikke. Tror det er en kombination af selvmedlidenhed og reaktion på at jeg fik tildelt flere klip til min "nuværende" uddannelse. Samt at jeg har givet kæresten lov til at købe for rigtig mange penge i de sidste mange måneder og jeg følte at jeg havde noget til gode.

Jeg har blandt andet fundet to julefilm til vores julefilms samling. The Grinch  og den forholdsvis nye "gyser"-julefilm Krampus. Jeg ELSKER julefilm og kan se dem året rundt, men jeg har planlagt at vi skal se så mange julefilm her i julen, at vi skider julefilm til vi dør. Bum! Ej, men kan aldrig modstå et godt tilbud og skulle alligevel købe en julegave samme sted, så det var kun ca. 100,- de stod mig i, så ikke det vilde.


De her sokker er simpelthen for søde til at jeg kunne lade dem ligge i Aldi helt alene. Der er to par for 25,-. Det er meningen at man skal gå med en isbjørn på den ene fod og et rensdyr på den anden. Der har været nogle andre slags i rød med fugle på som simpelthen var SÅ søde, men dem nåede jeg ikke at få fingrene i, desværre. Så sig endelig til hvis i ser dem i en aldi!


Bøger har jeg også forkælet mig selv med. Her Let it Snow af John Green, Maureen Johnson og Lauren Myracle. Grundet til der er tre forfattere er, at den indeholder tre julehistorier, som (ifølge hvad jeg har hørt fra nogen der har læst den) hænger lidt sammen eller ender med at hænge sammen til sidst. Glæder mig til at få den læst. Skal dog lige læse bogen min søster gav mig i advents gave først.


Saxo faldt jeg over en masse lækre bøger fra Barnes and Noble, som er læderindbundet og virkelig lækkert udført. Jeg har før set dem i diverse boghandlere, men synes de var for dyre. Da jeg så der var tilbud så slog jeg straks til

Da jeg så The Snow Queen and Other Winter Tales måtte jeg bare lægge den i kurven. Den kostede mig kun 230,-. Den er virkelig smuk at se på, og når jeg elsker sne og vinter så meget som jeg gør, så var det bare "meant to be". Den indeholder blandt andet eventyr fra H.C. Andersen (Snedronningen), Brdr. Grimm, Charles Dickens, Louisa May Alcott (hende der har skrevet Little Women) og Oscar Wilde. Glæder mig helt vildt til at få den åbnet og få læst vinterkolde eventyr og fortællinger.

Alice's Adventures in Wonderland and Trough the Looking Glass skulle jeg også bare have med, og så kostede den mig kun 186,-. Jeg har aldrig læst Alice in Wonderland og derfor tænkte jeg at det måtte være på tide, da jeg har set diverse animationsfilm og spillefilm med samme historie.

Jeg har seriøse planer om at ønske mig nogle andre bøger fra Barnes and Noble i fødselsdagsgave nu her i januar. Deriblandt Seven Novels af Jane Austen, The Secret Garden af Frances Hodgson Burnett, The Brontë Sisters Three Novels - Jane Eyre, Wuthering Heights, Agnes Grey af Charlotte Brontë, Anne Brontë og Emily Brontë. Gerne nogle flere af Jane Austen og A Christmas Carol af Charles Dickens.

Derudover er jeg vild efter at få fat i Little Women, men den kan jeg ikke finde læder indbunden, så måske jeg ønsker mig den i en almindelig hardback. Er ret vild med denne udgave. Ønsker mig dog mest bøger på engelsk, da jeg elsker det engelske sprog, samt at jeg gerne vil holde mit engelsk ved lige. Derudover kan jeg godt lide at læse bøger på det originale sprog, da noget går tabt i oversættelsen. 



Sidst men ikke mindst faldt jeg (også på Saxo) over en bog til kæresten. Doctor Who: Twelve Doctors of Christmas. Han er ret glad for universet i tv-serien Doctor Who, og da jeg så denne "jule special" måtte jeg bare have den med hjem til ham. Den kostede mig 133,-. Han fik den også med det samme han kom hjem, da jeg synes det var synd han skulle vente til juleaften, når nu det er en "julebog". 

Han blev ret glad for den og håber at vi sammen kan få den læst her inden nytår. Den består af 12 julehistorier med hver af de tolv "Doctors". Udover selve historierne er der også nogle ret flotte illustrationer, hvor man tydeligt kan genkende nogle af de "Doctors" man har set i tv-serien. Jeg er ikke så vild med Doctor Who, men tænker at det er et sjovt univers og derfor glæder jeg mig også til at læse den.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar