torsdag den 1. december 2016

På biograftur med Dr. Strange


Kæresten og jeg besluttede os for i forgårs at vi ville en tur i biffen og se Dr. Strange. Jeg er ikke normalt til Marvel-helte film, men denne tryllebandt mig fra start til slut. Den var uden de sædvanlige letpåklædte damer og machomænd, men havde en meget spændende og interessant handling, som fangede både mig og kæresten. 

Filmen handler om neurokirurgen Dr. Stephen Strange, som i et biluheld mister meget af førligheden af sine hænder og mister dermed evnen til at operere. Han bruger al sin formue på at forsøge at få sine hænders fulde førlighed igen. En dag hører han en behandler snakke om en rygmarvskadet mand der på mirakuløs vis kunne gå igen og Dr. Strange vælger at gå i dennes fodspor - disse fodspor fører  ham til Nepal hos mystikere og healere i Kamar-Taj. 
Kamar-Taj er dog ikke kun et sted for rehabilitering, men en gruppe mystikere der beskytter jorden og dens befolkning mod mørke kræfter fra andre dimensioner. Dette gør de med magi. En magi som Dr. Strange ønsker at lærer, da den efter sigende kan hele kroppen. Han går i lære hos "Den ældste" i Kamar-Taj og lærer af hende om Multiverset og de kræfter der gemmer sig i ham selv. Disse magiske kræfter får han pludselig brug for, da en tidligere og magtfuld elev Kaecillus (Mads Mikkelsen) har helt andre planer med jorden og har et andet syn på hvad der er rigtigt og forkert. 


Det er længe siden at jeg har været så opslugt af en film og jeg kan varmt anbefale den, da den ikke kun byder på virkelig fede special effekts, men også humor og fantastisk skuespil - især af hovedpersonen der spiller Dr. Strange (Benedict Cumberbatch), som i nok kender fra tv-serien Sherlock hvor han på eminent vis spiller detektiven Sherlock Holmes. 
Kæresten og jeg har aftalt at Dr. Strange skal købes på Blu-ray med det samme den kommer i butikkerne og så skal den nydes igen. Den er klart et biograf besøg værd!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar