tirsdag den 22. marts 2016

Familieweekend og laksefund


Igår kom vi hjem efter en kort weekendtur i det sydfynske. Det er efterhånden noget tid siden vi sidst har været derover og da min far snart har fødselsdag (i morgen faktisk), så tog vi over også for at fejre den lidt før tid. Vi fik købt lidt gaver til ham i sidste øjeblik, da jeg havde glemt alt om det. Ups! Han fik en madpincet (hans ønske) samt et lyshus fra Kähler, da jeg jo selv er lidt forelsket i dem og de var på tilbud i samme butik hvor vi kunne få madpincetten. 


På vej til fynslandet havde jeg en aftale med en glas-"pusher" og her fik jeg fingrene i de ting i kan se her ovenfor. Lækre laksefarvede glas ting. Fad, karaffel og de små glas har jeg i forvejen, men kunne ikke modstå det! Det er lige før det er blevet en sygelig afhængighed. Det store af glassene fik jeg gratis, samt et enkelt af de små, da den havde "riller" i stedet for "buer" som på de andre. Skålen ville hun have haft en 20'er for, men det sagde jeg nej tak til, men hun må have pakket den ned til mig alligevel - betalte dog ikke for den. Kvaliteten på den er ikke super. men når den nu er gratis kan den da bruges som slikskål.

Derudover fik jeg også noget mere Lyngby porcelæn til samlingen. En Trend lysestage og et salt og peber sæt. Tænker det kan bruges til julebordet, da guldkanten ville passe godt med mine BW stager og min (forhåbentlig) voksende samling i Stjerne Riflet Jul. Jeg er lidt glad for den slags stager. Elsker formen på den. 

Er normalt ikke fan af ting med "guld" kanter, men denne har et lidt "egyptisk"-feel-to-it, og da jeg er MEGET glad for alt der minder og oldtidens egypten, så passer dette til mig. Hun havde dog et helt stel i dette Trend, men jeg har ikke brug for en hel serie i det. Syntes få ting kan være godt, så det kan mixes med andre mærker. Det er kun RC Blå Mega Riflet jeg gerne vil have hele serien af.  


Fandt dog også lidt andre småting derover på Fyn. Vi kom forbi en privat loppelade og der fik jeg dette og meget mere til 40,-. Deriblandt et Holmegaard Mandalay glas. Har ellers været meget forelsket i Atlantic også Holmegaard(grå i stedet for grøn og ikke meget anderledes) og har længe gerne ville samle dette, men kunne jo ikke modstå et lignende glas i grøn! Tror dog ikke de grønne her er til at komme til for penge (ikke så lidt jeg har), så jeg søger stadig Atlantic. Kunne være smukt sammen med min RC samling!

Weekenden har været meget givende (i glas), men er dog meget glad for at komme hjem igen. Er ikke glad for at efterlade lejligheden herhjemme. Har dog aftale med nabo om at holde øjne og øre åbne, men er dog bedst selv at være der til at passe på det hele og ikke mindst dyrene. Er blevet en kende paranoid. Det er også lidt strenge at være blandt andre så længe, så jeg er glad for at komme hjem. Har dog været dejligt at se mine forældre og min søster. Savner hende meget.

Min far var også så sød at give os alle tre (søs, kæresten og jeg) en chokolade hare hver, så min livsstils ændring er på stand-by (har været det i næsten to uger nu - ups!). Har dog planer om at komme stærkt tilbage efter påske og skal da også ind og træne i morgen og søndag. Så det skal nok gå - I hope! Ellers må jeg sy kiler i mine sygeplejeuniforms bukser (til skolen).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar