torsdag den 24. december 2015

Lottes jul er reddet!



Så blev det juleaften og jeg er som i ser selv pyntet lidt op til jul. Har taget sorte leggins og en sort kjole på med korte ærmer. Har snemænd i ørerne (lavet af min søster) og taget lidt makeup på. Læbestiften er dog blevet taget af, da den ikke holdt til alt den "prøvesmagning" af den risalamande jeg lavede i morges.


Vi blev kontaktet af en skralde-forbindelse i morges. Vi har eftersøgt en and længe nu uden held og havde gjort klar til flæskesteg og kalkunbryst med sveskefyld og bacon omkring, men kontakten havde set nogle reklamere med at de havde en and tilovers, så hun var så sød at skaffe den til os, så nu står den på and i aften. Flæskestegen og det andet venter vi med en anden dag. 
Hjemmefra er jeg vant til kalkun og flæskesteg juleaften, men kæresten er vant til and og derfor ville vi også helst have sådan en i år, da vi rigtig skal hygge alene med nye og egne traditioner.


Blev så glad for anden at kæresten og jeg kørte ud i fakta og hentede et helt rødkålshoved og jeg har sat hjemmelavet rødkål over. Det skal fejres eller noget! Bliver bare SÅ lækkert. Har krydret med kanel og vanilie stang, så den bliver ekstra julet og lækker. Basisopskriften jeg bruger kan i finde her.


Slik skal der jo også være og hvor har vi fået meget skraldet og købt. Så der er store slikfade til i aften. Det ene fad er et trebladdet blad-fad. Haha og jeg er så glad for det, så ser mit snit til at bruge det, på trods af der ikke kan være så meget slik i det. MEN det pynter i hvert fald! Har sat film over så det ikke bliver ædt af kattene (nok mest os) inden i aften hvor der skal slås mave og ædes mere.


Selvom juletv'et er noget skuffende, så har tv'et stået tændt på DR1 hele morgenen og nu sidder vi også klar til Disneys Juleshow! Så jeg vil smutte for i aften og vender tilbage i morgen! Håber i alle for en virkelig hyggelig aften. Herhjemme er vi bare kæresten og jeg og de tre banditter og det er faktisk rigtig dejligt og knap så stressende, men savner da min familie på fyn. Er så underligt at skulle undvære dem og ikke mindst min far og hans mad.

Glædelig juleaften eller noget :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar