lørdag den 5. december 2015

Lottes genbrugsfund

I torsdags, efter turen i stemmeboksen, besluttede vi os for en tur ud til kærestens bedstemor og efter at have hygget med sandwich ("De der brød med pålæg" - ifølge bedstemor) tog vi en tur i genbrugsbutikken i Frederiks. Jeg elsker som sagt at gå på jagt i genbrugsbutikker og denne gang blev jeg i hvert fald lidt fattigere, men også så meget rigere!

Fandt nemlig disse tre skønheder! Sissel-Jo Gazan Dinosaurens fjer, Nora Roberts Et sted til drømme og Régine Deforges I krig og kærlighed. Sidstnævnte har jeg 1'eren af (det er en triologi) og jeg leder stadig efter 3'eren. Alle bøgerne kostede 5,-/stk, så det er da til at overleve! 
Elsker Nora Roberts og synes klart hun er en af de bedste indenfor den romantiske genre. Har tidligere læst Skæbnens Gudinder af Nora Roberts, og den er faktisk en af mine favoritbøger. Så hvis i elsker romantik, så burde i prøve at læse den og/eller en af hendes andre romaner!


Fandt også lidt andet end bøger. Så nemlig de havde en "julestue" hvor der udelukkende er julepynt og juleting. Så var da også nødt til at tage lidt af det med hjem til samlingen. Det blev til endnu et snefnug - dem har jeg jo ikke nok af i forvejen, vel? - og en klar plastikkugle med sne/vinter motiv! Synes simpelthen jeg finder så meget lækkert frosttema julepynt i år!


Skålen som herlighederne ligger i kostede mig 30,- men jeg elsker simpelthen glasting i denne farve - den er mere laksefarvet i virkeligheden, altså knap så orange. Mine øjne brænder sig fast når jeg ser glas i denne farve, så må jeg simpelthen bare have det med mig hjem, om så kæresten er med på den eller ej!


Dagen idag skal gå med endnu en tur til Frederiks og ud til kæresten bedstemor igen igen, da der kommer en tømmer (ja på en lørdag, men de har vidst travlt!) og sætter nye plastikvinduer i hendes hus. Så vi skal ud og hjælpe med at tage gardiner ned, rydde ting væk fra vindueskarm og så skal kæresten fungere som en ekstra hånd, hvis det bliver nødvendigt. Nogle af vinduerne vejer et ondt år, så hans hjælp bliver nok taget imod med kyshånd!

Jeg skal vaske bilen indvendigt, da det ikke er blevet gjort lææænge - den er møgbeskidt af mudder og støv på grund af at vi køre med reklamer. Det er et værre svineri og ligefør det ikke kan betale sig, når det slider sådan på vores dejlige og forholdsvise "nye" Corsa. 
Derudover tænker jeg at jeg vil tage en bog med og læse hvis jeg kan få fred til det. Kærestens bedstemor er MEGET glad for at snakke, og det er egentlig også ret hyggeligt. Ellers vil jeg eventuelt rode lidt rundt i hendes have, hvis altså jeg får lov for bedstemoren. 

Håber i alle får en god lørdag! Vi ses i morgen 2. advent hvor jeg skal åbne pakken fra Marie!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar