søndag den 24. maj 2015

GnUfFi is back!

Så er jeg endelig tilbage igen. Der har været nogle svære uger for mig og der har bare ikke været overskud til at få blogget og det beklager jeg - for der er faktisk sket en del siden sidst, så har haft en del jeg kunne have delt med jer. Jeg er stadig sygemeldt, går stadig til psykolog, har været til to samtaler ved psykiatrien, fået ny medicin, været ved tandlægen og så har jeg virkelig fået skraldet en masse. 

Psykologbesøgene er sådan lidt "Meh!" - ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige derinde, for jeg glemmer ofte de ting der har været svære siden sidst, så har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal bruge de samtaler til, men forsøger mig så godt jeg kan. 
Træningsmæssigt går det af lort. Kommer ikke ud og gå ture o.O. Spiser forkert og usundt. Har svært ved at få gjort gode ting for mig selv. I bund og grund går det ikke bedre psykisk, så ingen grund til at dyrke det mere her. Som jeg har skrevet om er jeg blevet indkaldt til udredning i psykiatrien og har været til to møder og er nu henvist til behandling for depression i deres regi. Samtidigt mener de at jeg har tegn på autisme og personlighedsforstyrrelse, men det kan de ikke rigtigt komme med et klart svar på før at jeg har fået behandlet min depression. 
Medicinen er lidt bedre end den anden, men den hjælper mig ikke nok indtil videre og nu skal min læge så stoppe på klinikken (hun er lægestuderende), så det er lidt noget lort - så skal man starte forfra med en anden læge. Lort! Men det må jeg tage som det kommer - kan ikke gøre noget ved det alligevel. 


Det jeg blandt andet har brugt meget tid på derhjemme (for kommer sjældent ud) er min "have". Som i kan se på billedet, så elsker jeg at der er grønt og levende omkring mig og elsker at gøre vores lille repos hyggeligt med mange planter og pynt. Synes selv det ser skide hyggeligt ud og ville gerne have lidt flere krukker derude - samt et minidrivhus. Jeg ved det! Jeg burde finde mig et sted med have! :)
Har også talt mig frem til at jeg har 30 stueplanter i tre vinduer ;) Så ja jeg bruger meget tid på at få ting til at gro - det er selv-terapi for mig.


De her plastik "drivhuse" fra Ikea har jeg også "tvunget" mine forældre til at købe til mig, da jeg har nogle planter som mine to små dyr er meget glade for at bide i og spise af. Så jeg tænkte at de kunne fungere som skærmning af mine små babyer (planterne). Jeg har blandt andet to skovsyrer som indtil videre har været i mit andet drivhus fra Ikea, men vil gerne have mine tomatplanter derind i stedet for, så tænker den store af disse kan fungere til den ene af de skovsyrer, men nu må vi se. De er lidt mindre end jeg havde regnet med.


Jeg har været så skide heldig at vinde solbriller fra Billige Solbriller OnlineGizmo's blog og jeg blev positivt overrasket, da jeg modtog dem og opdagede der var vingummibamser med! :) Derudover er brillerne mega mega fede! I får ikke lige et billede hvor jeg har dem på, men måske en anden gang :) Glæder mig til at få dem i brug!


Forrige gang jeg var ovre og besøge de gamle, lærte min mor mig at hækle. Jeg har for mange måneder siden lært at lave de almindelige fastmasker og har nu lært at lave nogle mellemlægsservietter til mine fremtidige Royal Copenhagen Blå Mega Riflet tallerkener. Vil mega gerne have et helt stel til 4-6 personer. Hvilket også kan lade sig gøre nu vi nærmest ingen penge bruger på mad ;) Har overvejet at blande stelene lidt - altså have både Blå Mega og alm. mussel. Glæder mig helt vildt til at komme igang med den samling - har jo allerede en masse Riflet Contrast Krus. Mangler dog de farver der er udgået, så dem leder jeg med lys og lygte efter. Vil gerne have dem allesammen. Har alle af dem man har kunne købe det sidste halve år, samt de to nye farver. ELSKER dem! ;)


Den lilla er den senest lavede mellemlægsserviet og derfor også den der er flottest. Er jo ikke så god til det endnu. Men er trods alt stolt over at jeg kan - havde ALDRIG troet at jeg kunne lære sådan noget, da jeg absolut ingen tålmodighed har. I folkeskolen skulle vi i håndarbejde lære at strikke og endte med at kyle mit meget stramme stykke strikketøj af hel... til. Fik altid lavet maskerne så stramme at jeg ikke kunne strikke videre... MEGA frustrerende, så dengang opgav jeg at lære noget som helst der har med garn og nåle at gøre. MEN det er aldrig forsent at lære noget nyt, så jeg går i hæklelærer hos mor når jeg er på Fyn ;)


Den hvide her er den allerførste jeg selv har lavet og dem er noget større i hullerne end den lilla. Det er fordi jeg tænkte den blev for "buet" og stram i det (folk der hækler ved hvad jeg mener). De er lavet uden en egentlig "prof" opskrift - den er lavet ud fra instrukser fra min mor - så jeg har ledt med lys og lygte efter en opskrift til nogle mere "musselmalede" mellemlægsservietter. Fandt dette billede et eller andet sted (undskyld at jeg ikke kan linke til stedet) og synes den minder ufattelig meget om blomsten i Mega Mussel. Så tænkte den kunne laves i hvid og mørk blå, så de passer i farverne til tallerkenerne. Ved ikke om det bliver for meget, men det er i hvert fald tanken.


Her i pinsen er jeg på Fyn med de to dyr og ham den dejlige. Her har jeg indtil videre hygget med søs og set/skreget med til Eurovision Song Contest. Blevet solskoldet - my life in a nutshell. Fået shoppet i Bilka. Spist på McD o.O (og man undres over den stigende vægt?!) og generelt nydt livet.
Vi har planer om at i morgen skal gå med rengøring af bil og forældres hus (de er på camping og kommer hjem i morgen aften). Derudover skal søs, Stig og mig ud og skralde her på sydfyn - og jeg har planlagt at dele med jer hvad vi finder.

På vej herover var vi forbi nogle af de små blå i Middelfart og der fandt vi x-antal pakketape, 1 hammer, 1 skruetrækker, 3 pakker kød, peberfrugt, 3 toiletbørster, en masse pakker fryse og affaldsposer, 1 skummetmælk. Så ikke det helt vilde, men heller ikke noget vi normalt finder. Så det bliver spændende at skralde "for real" hernede.
Ved de blå mødte vi også en anden skralder, der har skraldet i 2 år i Middelfart og Fredericia området. Han kunne fortælle om nogen meget fantastiske skraldeture, så det tegner godt, men tror vi  var ude på en dårlig dag.

Jeg beklager at jeg har været så fraværende og lover at blogge mere i fremtiden. Skal dog nok undlade at skrive ligegyldige indlæg. ;)
GOD PINSE!

4 kommentarer:

  1. Det var noget af en roman, men skønt at høre lidt fra dig igen..
    Du kan godt glæde dig til at blive udredt, det er som om det første er når man virkelig ved hvad der er galt at man oprigtig kan arbejde med sig selv og finde den rigtige vej. Jeg har jo selv en dyssocial personlighedsforstyrrelse, eller tror måske den han ændre sig lidt.. Man udvikler sig jo og forandre sig.. :D

    Synes det er fedt at du også hækler nu, jeg begyndte jo at lære mig selv det sidste år via youtube, men pt kan jeg desværre ikke. Mit håndled er smadret og sygehuset er igang med at finde ud af hvad der er galt. SÅ jeg er lidt misundelig på at du hygger dig med det. :D

    Lyder som om får/har nogle dejlige pinse dage på fyn og håber i får skraldet en masse dejlige ting.. glæder mig til at se <3

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var også lidt jeg skulle have fortalt fra min tid væk fra bloggen - og har oveni købet udeladt noget ;)
      Ja jeg har allerede fået lidt ord for nogle ting ved at de forelslog evt autisme. Der er så meget der giver mening for mig, så ja jeg glæder mig også!
      Hækling er fantastisk. Håber snart du kan igen.
      Lover at dele når vi har været ude i aften. :)

      Slet
    2. Der var også lidt jeg skulle have fortalt fra min tid væk fra bloggen - og har oveni købet udeladt noget ;)
      Ja jeg har allerede fået lidt ord for nogle ting ved at de forelslog evt autisme. Der er så meget der giver mening for mig, så ja jeg glæder mig også!
      Hækling er fantastisk. Håber snart du kan igen.
      Lover at dele når vi har været ude i aften. :)

      Slet
    3. Det er helt okay :D
      Kan godt forstå du glæder dig til den endelige udredning. Vi var langt omkring da jeg var midt i det og endte et andet sted en jeg første havde regnet med.. :D

      Jeg savner helt vildt at hækle og håber jeg en dag kommer til det igen.

      Glæder mig til at se hvad i finder :D
      Knus <3

      Slet