søndag den 15. marts 2015

Søndag og en travl uge forude!

Den næste uge skal der bare ske en masse ting - i min målestok. Kæresten og mig skal gerne have gang i træningen igen - 2-3 x i ugen - onsdag kommer G fra mobilteam 1 time, torsdag skal jeg til mit ugentlige tjek ved lægen - hvor jeg skal tale om at få fornyet lægeerklæring angående sygemelding. Samme dag er jeg også indkaldt til udredning i regions psykiatrien her i byen - min læge sendte henvisningen forrige uge. Derudover skal der uddeles reklamer (vi har stærkt brug for pengene til mine kommende psykolog regninger) og samtidigt skal vi en tur til Fyn og fejre min gamle far. Så jeg kommer en meget travl uge i møde og jeg er allerede ved at gå op i limningen! Overvejer at få udredningen ved regions psykiatrien udsat til ugen efter, men der skal jeg også til psykolog - så er lidt pest/kolera!

For at komme med en opfølgning på min psykiske situation kan jeg sige at det ikke er blevet bedre. Synes ikke medicinen hjælper - dog er det rart ikke at skulle tænke uddannelse grundet sygemeldingen, men skal jo stadig huske at få fornyet lægeerklæring osv. Håber psykologen kan hjælpe mig med, at hjælpe mig selv til at få et bedre liv - passe bedre på mig selv og acceptere mig som jeg er. Bliver en hård omgang, men satser på et rimeligt resultat!


Forrige uge gik med at fodre ænder, som den eneste form for udendørs aktivitet fra min side. Vi er så heldige at der ligger to søer lige nær ved vores lejlighed - på trods af vi bor i midtbyen. Borgvold hedder stedet og der var bare dejligt menneskefrit på de solfrie og regnfulde dage vi tog derned, men jeg har intet imod gråvejr, regn eller kulde - så det passer mig fint!


Har oplevet at dyr kan få mig i lidt bedre humør og kan frembringe den sjældne ægte latter. Dyrene tænker jo ikke på om man lige har været i bad den dag eller om man ligner en oppustet hval - de er glade bare de får det de gerne vil have, som heldigvis er noget jeg glædeligt giver. Så der blev kastet med brødkrummer i stor stil! Derudover har jeg puttet en del med Mini-katten på sofaen - som er min dejligt bløde lille hunkat (hendes bror Theodor er mere kærestens). 

Jo lidt aktiv har jeg faktisk været i denne uge. Har fået bagt to franskbrød af denne opskrift (vi er begyndt at bage selv - det er billigere) og fået lavet en stor portion fastelavnsboller. Dog er jeg ikke særlig god til at lave sidstnævnte, da fyldet altid ender på bagepapiret fremfor at være indeni bollerne, men derudover smager de fint. Jeg bruger denne opskrift, som bare er fantastisk - dog skal man købe marcipanen med mindst 60% mandler, så bliver resultatet bedst! Generelt kan opskrifter fra Valdemarsro anbefales på det kraftigste! (F.eks. hendes opskrift på hjemmelavet bounty o.O = TO-DIE-FOR!) 

Idag (søndag) er gået med at være til et bagagerumsmarked i byen og (igen) fodring af ænder - derefter hjem og spise morgenmad (bestående af hjemmebagt franskbrød - mums) inden turen gik op i sengen igen, hvor vi så filmen The X-Files Fight the Future. Vi er nemlig igang med et X-Files marathon og er nu nået til den første film og derefter sæson 6. Det er ren nostalgi og jeg husker tilbage på hyggelige aftener foran tv'et med søs. 


Her kommer der lige et par billeder fra vores tur ved Borgvold i morges:


Kæresten kan få mågerne til at gribe krummerne i luften - imens venter der en tålmodig andrik ved siden af ham.




"Får jeg ikke snart mad!?"




 Den beige hun-and må åbenbart ikke få mad for mågerne!


Så ventes der på foder!



Denne and (hunnen) er meget lysere end normale ænder - hun er nærmest helt beige i farven. Ved ikke om i kan se forskellen tydeligt fra den anden and på billedet ovenfor. Synes hun er smuk og leder altid efter hende når jeg kommer derned. Kan ikke lade være med at smile når jeg finder hende, så i hende finder jeg glæde. 


Svanen her kan tage brødet fra hånden (når den har lyst). 
Den vrikker også med halefjerrene når den ser man har brød med eller hvis den vil have mere!


Håber i nyder søndagen - mindst lige så meget som jeg forsøger på!

2 kommentarer:

  1. Jeg synes det er godt at du tog den beslutning og blev sygemeldt, håber sådan at det på sigt kan hjælpe dig og at du får lært en masse om dig selv. Det er ofte den bedste investering i sin fremtid.

    Sender en masse varme tanker og knus..

    Kram <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber det samme og mange tak søde! KRAM til dig!

      Slet