lørdag den 6. december 2014

Forsøger at komme i julestemning!

Prøver at komme i julestemning ved at forsøge mig med lidt nostalgi - i form af at høre og synge med på gamle og elskede julekalendersange. Her kommer der lige en del af dem jeg  lige nu sidder og skråler med til (godt kæresten ikke er hjemme og undskyld til mine naboer og evt. andre ofre).

Den her fra Jul i Juleland, er og har altid været min absolutte favorit, og jeg har selvfølgelig fået denne julekalender og Skibet i skilteskoven på dvd ;)


Den her vil nok altid være en julefavorit, men nu er den også beriget af to af landets bedste sangere! ELSKER DEN!


Denne julekalender elskede jeg og jeg lånte den på VHS af en veninde i folkeskolen gentagende gange i løbet af årerne. Den er og bliver min favorit - købte den faktisk på VHS på genbrug her i sommers og jeg nød den næsten lige så meget som dengang. ;)


Der hersker ingen tvivl om at jeg var svært begejstret for denne julekalender som barn, og denne sang (udover sangen om Luffe) har altid været en der når den høres vækker gode minder fra fortidens jul.

Med chance for at blive til grin: Jeg har siden jeg var meget lille været glad for Bamse og Kylling, og det var INGEN undtagelse med deres julekalender. Den er simpelthen så skæg! Denne sang er bare så sød (7.53 minutter inde i dette afsnit).

Det må være nok af min youtube-julekalender-sange-frenzy! God 6. december og lørdag! Jeg vil arbejde videre med julestemningen (istedet for lektier - typisk mig - overspringshandlinger)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar