torsdag den 13. november 2014

My mood reflects the crappy weather...


Ja så er det en uge siden jeg fik overstået eksamen - lovede at skrive derefter, men det er først nu jeg kan skrive det her indlæg, da det slet ikke har været den eksamen jeg havde forventet (kun frygtet) - faktisk har det været den værste so far! Jeg vil ikke gå i nærmere detaljer om hvad der skete osv. men kan kort sige at jeg, trods de negative ord, er bestået (fik 4), så det er ikke der problemet ligger.

Nu ved jeg godt at man skal være glad for at bestå - bevares! - men af en som normalt score topkarakterer, er jeg LANGT fra tilfreds. Karakteren er set i baklyset helt fair - i forhold til præstation osv. - men jeg kunne godt have tænkt mig en lidt bedre oplevelse til tilbagemeldingen. Jeg havde en klassekamerat med inde til selve eksamen og hun syntes det var gået godt, så lur mig om jeg ikke blev chokeret over regnen af hårde ord til tilbagemeldingen!

Censor starter med at sige tillykke og sige karakteren - derefter er det kun negative ord og (i mine øjne) en nedrakning af min person og det jeg trods alt leverede. Skal siges jeg godt var klar over at metoder-videnskabsteori og alt det ikke er mine stærke sider, men jeg blev noget chokeret over hendes hårdhed og talen-ned til mig. Jeg fik plastret smilet fast til ansigtet og nikkede anerkendende - lod haglene falde uden visuelle tegn på smerten den efterlod - og da hun endelig var færdig sagde jeg "Tak og fortsat god dag!" og gik ud. Vedkommende der havde været med inde sad ude sammen med andre klassekamerater og jeg fokuserede på hende og sagde jeg bestod - tog mine ting - sagde jeg havde lovet at ringe til en veninde og gik - lovede at komme tilbage. 

Behøver vel ikke fortælle at det aldrig skete!?

Jeg ringede til den omtalte veninde (hende og mig havde forberedt sammen, så skulle lige advare inden hun skulle op) og derefter kæresten (spurgte om han ikke kunne hente mig). Jeg havde det simpelthen så skidt og havde det ikke været for min fantastiske søster, som gad lytte og støtte i mobilen, indtil kæresten kom, så havde jeg siddet på et handikaptoilet og hylet makeuppen ned i kavalergangen! 

At få en "dårlig" karakter er ikke det værste, og vidste jeg egentlig godt fra tidligere erfaringer, men det værste er at få en dårlig oplevelse til selve eksamen - om det så skyldes nervøsitet eller en sur og gnaven censor. Så nu har jeg endnu en dårlig oplevelse i baggagen og jeg håber bare ikke den sidder for meget i kroppen til januar - hvor jeg skal til eksamen igen! 

Jeg beklager stilheden, men denne oplevelse er desværre ikke det eneste problem jeg har måtte takle i den sidste uges tid - gid det var så vel! Jeg lover at få skrevet nogle af de indlæg jeg havde planlagt, og så håber jeg stadig der er nogle få der stadig læser med - på trods af denne blog ikke ligefrem er præget af positivitet for tiden - men forhåbentlig kan det ændres på sigt!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar