lørdag den 4. oktober 2014

Svinesti!

Okay jeg har nået nogle nulpunkter de sidste par indlæg og jeg beklager den svimlende kvalitet! Fra nu af forsøger jeg mig uden hjælp fra Die Prinzen. 

Overskriften beskriver meget godt hvad der hver gang møder mig når jeg handler ind i den lokale Lidl - svinesti uden lige! Det er faktisk blevet et generelt mønster der opstår hver gang jeg går ind i et dagligvarehus i Viborg. Nu vil jeg spare jer for billeder(beklager dem der opstår i jeres bevidsthed), men så sent som idag blev jeg mødt af (som så mange andre gange): bakeoff efterladt flere steder i butikken (noget gennemgnasket!), tømte slik poser/-papir (folk tror åbenbart man må få dét gratis som der spises i butikken), ødelagte varer, frysevarer(kød eller fisk deriblandt) efterladt udenfor fryseren (tit gemt iblandt andre varer) samt diverse varer der er blevet smidt i området nær kasserne!

Jeg får kvalme af hvor klamme nogle (forhåbentlig de færreste) er når de køber ind og jeg er bange for at der sikkert er mange børn der har en lille finger med i spillet her også, for de skal da selvfølgelig med ind og handle - især de særdeles velopdragene (læs uopdragene)! 
Nu handler jeg oftest helst tidligt om morgenen, lige når butikken åbner, for der er der som regel renest og færrest uopdragene unger(heriblandt såkaldte "voksne")! 

Men idag (gud bedre det) var jeg derinde omkring kl 16. og der var børn der løb rundt og troede at butikken er en legeplads og varerne legetøj, samt andre børn (de såkaldt "voksne") der ragede på bakeoff uden handsker og efterlod deres fortrudte varer rundt omkring. Jeg fik satme fniller af at se på det og var sgu lige før jeg skred derfra uden at købe noget, men vores Rema1000 inde i midtbyen er lukket ned (med 3 dages varsel), så dette er(var!) altid vores andet favoritsted. 

Undskylder det sure opstød, men jeg er (ifølge mig selv) velopdragen når det kommer til at have respekt når man færdes i det offentlige rum, og især ved håndtering af varer i butikker - så kan ikke have det når andre ødelægger(eller stjæler) noget der ikke er deres og har, tydeligvis, manglende respekt for andre! BUM! Så fik jeg luft og plads i hovedet til at kunne sove! :)

Hvis nogen skulle ske at føle sig truffet - så gør for fanden noget ved dine dårlige manere så vi andre også kan holde ud at være her, så skal jeg nok holde kæft!

.oO(Gad vide om jeg kan finde en Die Prinzen sang der kunne underbygge???)


.oO(Du must ein schwein sein! Ej handler ikke om det samme, men den er egentlig god! Hehehe)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar