mandag den 6. oktober 2014

Det er hårdt at se andre "lykkes"

Jeg brokker mig nok rimelig meget herinde for tiden, men har ikke andre "forummer" at gøre det i, bortset fra derhjemme, men det er synd for kæreste at han skal have talt ørerne fulde af mine bekymringer. Så håber i kan bære over med mig, ellers må i finde en anden blog at læse. 

Problemerne ligger meget i at jeg har enormt svært ved at overskue de simple ting i min hverdag - lige fra at holde lejligheden til mit alt for store korpus der trænger til at komme af med enormt mange kilo. Derimellem er der tusind ting jeg bekymre mig om og har svært ved at håndtere. 

At jeg ikke kan overskue, de for andre simple ting i livet, gør at jeg konstant går med dårlig samvittighed og jeg slår mig selv i hovedet med det hele tiden. Jeg ved jeg burde igang med at spise sundere og motionere noget mere, men jeg har ikke energien til det, for den går til at komme afsted om morgenen og klare mig igennem skoledagen - sådan med et nogenlunde udbytte. Det lyder meget som dårlige undskyldninger, og ifølge nogen er det sikkert også tilfældet. 

Det der går mig mest på er at tilbringe tid med folk der har styr på de ting i deres liv - og dermed bliver man bare ekstra opmærksom på hvad man ikke dur til, hvad man ikke får gjort og hvad andre mener er normalt og lige-til. Derfor har jeg ikke lyst til at komme udenfor en dør og bryder mig ikke om samvær med andre. Skammer mig ufattelig meget over hvor skidt det står til og hvor langt ned i sølet jeg har ladet mig selv komme - og det skal ikke læses som værende kritik af andre velfungerende mennesker, kun som frustration hos en der drømmer om en vis normalitet og overskud. Det er altså hårdt at se andre lykkes med ting du ikke selv kan finde ud af!

Folk bager/kokkerere, motionere/træner, opnår vægttab, ordner have, hjælper børn med lektier, tager til fester/sammenkomster, ser veninder og venner, får gjort rent derhjemme, læser lektier eller alm. bøger og får eventuelt pyntet til efterår - alt imens jeg kun formår at overskue et fremmøde i skolen og sidde på min flade når jeg kommer hjem - samt hyle over hvor ondt jeg har af mig selv, trøstespise og derefter hyle videre... 

Jeg har nået mit absolutte nulpunkt og jeg eftersøger mere energi og overskud, så har nogen noget i overskud så må de gerne give mig det!!! Kunne godt tænke mig at få lidt fremgang efter alt for lang tids roden rundt i afgrunden - jeg er træt af at ligge og rode rundt i sølet og andres efterladenskaber. Så jeg håber jeg kan prøve at få energi til lidt fremgang - om ikke andet få læst op på pensum, så jeg lige kan klare mig igennem eksamen!

On with the fake smile and do your best to hide the pain!

Jeg er ikke fotogen - i know!

3 kommentarer:

  1. Jeg har lige et par ting jeg synes du skal vide:
    1. Jeg synes du er en køn pige! Du vejer måske for meget ja, men det ændrer ikke på at jeg ser en utrolig køn pige når jeg ser dine billeder. Du ligner din søster en del.
    2. Jeg synes det er et godt billed
    3. Hold op med at slå dig oven I hovedet. Jeg ved godt det er svært. Men du kæmper og det er altså noget du skal være stolt af.

    Håber du snart får det bedre

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Lover jeg vil prøve at lægge mukkerten på hylden! ;)

      Slet
  2. Hold... du er mega fotogen!! Meget smuk pige....

    SvarSlet