søndag den 29. november 2015

Juledekorationerne 2015

Så blev det tid til at vise jer vores juledekorationer i år. De blev jo lavet igår, hvor jeg holdt lidt familiehygge her i Jylland. Så familien var rejst langt for at bruge en dag i familiens tegn. Dejligt at de havde lyst til det og at vi trods alt snakken fik lavet lidt juledekorationer også.


Min søster var så sød at lave min advents dekoration, jeg lavede vores kalenderlys-dekoration og kæresten lavede en dekoration på vores store træfad. Min dekoration er ikke noget at råbe hurra for, men her er den:

¨

Lyset er skraldet. Det blev smidt ud da det var knækket midt på, men jeg reparerede det (ved godt det ikke er pænt), for jeg har ikke noget imod at det ikke er perfekt. Det bliver brugt, fremfor at ende på lossepladsen. Jeg er meget imod at det spild der sker hver eneste dag, og det bliver mere og mere vigtigt for mig at gøre en lille forskel, så ingen nye lys her!
Jeg valgte at køre i frosttema, som jeg også gør generelt herhjemme (det får i at se i december). Glæder mig til at få tændt den på tirsdag!


Advents dekorationen, som der er kommet lys i idag, er som sagt lavet af min søster. Hun er altid skide dygtig til at lave dekorationer, så jeg fik lokket lidt med hende. Endnu engang tusind tak for den! Den er skide flot, også selvom den har et skraldelys i. 


Her er min kærestes kreation. Han valgte at bruge de orange lys han fandt til 5,-/stk i Føtex efter Halloween. Havde det stået til ham selv, havde han lavet en dekoration i Halloween tema, med græskar og det hele, MEN jeg sagde fra, da jeg gerne vil have at det trods alt er lidt julet. Han hørte efter (sådan da) og har lavet en mega flot dekoration! Han er virkelig dygtig til de ting han laver og han har uden tvivl lavet den flotteste dekoration! 


Min mor har lavet denne, lidt mere moderne, kalenderlys dekoration. Hun brugte virkelig lang tid på den og har vidst haft ideen til den længe, så synes da også at man kan se at der er lagt hjerte i den (Kæft jeg er vittig var?). Hun har også lavet den næste, som er mere klassisk med sine røde farver og guld.


Alt i alt har det bare været en super hyggelig dag igår og jeg håber at de gamle og søs har hygget sig ligeså meget som jeg har. Det har normalt altid været en tradition at vi laver dekorationer i Faaborg hos de gamle, men i år passede deres besøg jo med at man kunne lave dekorationerne samtidigt med. Så de slæbte en masse juledekorations ting med hele vejen fra Sydfyn til vores "lille" 2 værelses lejlighed i Viborg. Ville ønske de boede lidt tættere på, men så må vi flytte os lidt nærmere dem i fremtiden!

2 kommentarer:

  1. Synes altså den du har lavet er flot :)

    SvarSlet
  2. Synes rigtig godt om "..... men så må vi flytte os lidt nærmere dem i fremtiden!". :D <3

    SvarSlet