lørdag den 6. august 2016

Nyeste loppefund


Så har jeg simpelthen været på loppetur igen. I sidste weekend var jeg et smut over og besøge min familie på Sydfyn og det var bare en mega hyggelig weekend, som selvfølgelig også bød på en loppetur til Kirkebys loppemarked i det gamle mejeri. Det er altid et besøg værd og jeg fortryder også at jeg faktisk kom tomhændet derfra. Der var en bod med en lille mini musselmalet tallerken fra Royal Copenhagen, men den kostede 80,-, så det ville jeg ikke give. Har dog tænkt på den lige siden!

På vej hjem derfra kom vi forbi noget spejder loppemarked og der købte jeg Bing og Grøndahl porcelæn til ingen penge. Jeg fandt kanden herover med reperation på tuden, (som ikke er særlig pænt udført og den mangler låget), samt en stor kageskål på fod med to skår og lidt revne. Samlet blev det til 30,-. Fortyder SÅ MEGET  at jeg ikke købte de underkopper og kagetallerkener der også var, men må på udkig næste gang! Synes det er mega flot og vil bruge kanden som vase til blomster og fadet til frugt. Det er jo stadig smukt selvom det har skavanker. Faktisk giver det tingene lidt mere liv, samt at man så tør bruge det. 


Derudover er min samling af Pernille serien fra Knabstrup blevet forøget med lidt flere krukker. Har fundet den til Sild, Syltetøj, Agurkesalat og så en Kaffe (med revne og uden låg til 5,-) og Te krukke som ikke er med på billedet. Der er delte meninger om denne "serie" er pæn, men jeg synes personligt at krukkerne er mega hyggelige og jeg nyder at se de små krydderikrukker stå på hylden! Dog skal jeg lige erhverve mig lidt mere plads for at kunne få plads til alle mine krukker og så mangler jeg en Kakao krukke og en Kaffe uden revner og med låg. Samler jo nok på lidt for meget, men det siger vi ikke til nogen!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar