søndag den 1. maj 2016

Forfulgt at fjolser - nu er det nok med det!

Dagene går med en masse tankemylder (mylder i maven af nerver også) og på at distrahere de grimme tanker der følger med. Jeg har været nødsaget til at blive væk to dage i denne uge og det er jeg ikke nødvendigvis stolt af, men det er ikke nemt for mig at starte i en ny klasse og især ikke på denne uddannelse hvor man skal i øvelseslab (kaldet SaKS) iført uniform (kan ikke passe min). Det er også derfor jeg har forsøgt med kalorie regning tidligere, men det har jeg ikke disciplin til i disse dage. Jeg overspiser på ingen måde, men det er ofte lidt forkerte ting der kommer ned, hvis der overhovedet kommer noget ned i skrutten. 

Jeg får set en masse Greys Anatomy og får spillet en del Animal Crossing New Leaf når jeg er hjemme - og får selvfølgelig også læst lektier. Men det er som om jeg er lidt en zombie og oplever tingene udefra. Jeg er konstant rastløs og har svært ved at koncentrere mig om ting, og derfor har bloggen altså lidt under det. Det beklager jeg. Der er bare andre ting der fylder mere og har mere brug for min (manglende) koncentration.

Jeg har skemafri i næste uge og det skal udnyttes til at få læst forud og på at få læst op på anatomi og fysiologi. Jeg kan mærke jeg har huller i min viden og det skal der rettes op på nu. Derudover skal jeg også (endelig) på lidt genbrugsture og se om kæresten og jeg kan komme ud til Vesterhavet en dag. Elsker at gå ture derude og blive blæst godt igennem. Det er lige hvad jeg trænger til nu her - og så kan man jo håbe vejret vender lidt, så man ikke skal have vinter outfit på. 

Har mange tanker om hvor ensom jeg føler mig. Jeg har ingen venner - udover min storesøster og min kæreste. Jeg er virkelig palle alene i verden! Hvis kæresten ikke var her, så stod jeg virkelig som et lam i et tigerbur. Mine manglende sociale evner gør at verdenen/samfundet for mig virker som et krigs område med miner overalt. Jeg ville ikke vide hvordan jeg skulle gebærde mig. Jeg ville være et meget nemt bytte for de forkerte mennesker.

Derudover så mangler jeg virkelig bare at have nogen at snakke med. Nogen at have tøse-ture med. Selvom jeg er asperger og mega introvert, så betyder det ikke at jeg ikke også kan være ensom og have brug for en ven/veninde. Det betyder bare at jeg har sværere ved at opretholde og skabe venskaber. Så er lidt udfordret. Især nu her, hvor jeg har haft det træls med skolestart og andre ting, ville det have været rart med en veninde at hygge og sparre med. Jeg har altid været ret uheldig at finde "veninder", som kun var venner med mig for at udnytte mig og ikke fordi de reelt synes om mig. Har dog altid fulgt min mavefornemmelse med folk og endt med at droppe venskabet senere. 

Jeg er også blevet bekræftet i at min mavefornemmelser ikke er helt så ringe igen - altså har jeg en bedre observations evne end jeg troede (skide godt når jeg skal være sygeplejerske!). Desværre betyder det også at nogen jeg (tidligere) har betragtet som ven - har vist sig at skide og pisse mig op af ryggen. Vedkommende har bagtalt mig og kæresten, til en anden vi er begyndt og snakke med - hvilket betyder at det ikke er et enestående tilfælde! Vedkommende har nemlig en tendens til at tale meget grimt om andre (ofte folk vi ikke kender) og har længe spekuleret på om hun gjorde det samme med os. Det har det så vist sig at være tilfældet. Har længe gået med en fornemmelse af ikke at vide hvor jeg havde vedkommende og det ved jeg så nu. 

Jeg er så edderspændt rasende! Hader når folk skal slikke røv og efterfølgende pisse en op af ryggen. Falske mennesker har jeg sgu haft nok af i mit liv. Har bare sådan lyst til at fortælle idioten hvad jeg føler. Sige at jeg synes vedkommende burde passe på med hvem de pisser af. Jeg er ikke en man ønsker sig som sin fjende. Bliver virkelig hævngerrig og ondskabsfuld når først man har pisset mig af. Desværre har jeg måttet love "hende-der-fortalte-det" at jeg ikke udgiver hende. Jeg værdsætter når folk tør være ærlige og har derfor ikke lyst til at give hende anledning til at holde noget tilbage en anden gang. Hvis dog bare alle kunne være ligesådan. 

Så har to modsatrettede problemer - ønsker en ven/veninde - men har ligeledes lyst til at skide folk et stykke og bare klare mig selv! What to do!? Måske man burde flytte på en øde ø - som min mor engang sagde i frustration til mig, at jeg burde. Det er åbenbart ikke nemt at have en datter der er en meget introvert asperger. Man skal jo helst være perfekt! Beklager det lidt negative indlæg - havde bare brug for lidt luft i hovedet! 

God søndag til jer alle!

5 kommentarer:

  1. Du skal bestemt ikke beklage, bare kom ud med det. Du burde flytte til fyn og komme tættere på din søster. Synes virkelig det er sejt at i støtter hinanden så meget. <3

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja noget godt er der da kommet ud af vores barndom! :)

      Slet
  2. Det er faktisk lidt det en blog er til for.. Komme af med frustrationer, få det hele ned på skrift fordi det faktisk på en eller anden måde hjælper med at håndtere det.
    Jeg har også gjort nogle forkerte valg når det kommer til venner, hvor man indser at de faktisk bare har brug for man er der for dem når de har brug for det, er på ens side ligemeget hvad, men når man så har brug for dem så har de ikke tid til at lytte og ønsker heller ikke at være på ens side. Faktisk kan man ikke have en lille uoverenskomst før man får smidt i hovedet at alt hvad man gør er helt og aldeles forkert. Jeg hader det. Jeg har en veninde der taler ret grimt om en anden til mig og så tænker man "til hende siger hun sikkert lignende om mig" og det er jeg ikke i tvivl om, men jeg vil heller ikke være dem der går bag ryggen på dem.
    Der er så meget frustration til tider. Jeg har heldigvis også nogle gode veninder der støtter mig når behovet er der og det amme gør min kæreste.
    Håber du når gennem nogle aktiviteter der gør du kan få det hele lidt mere på afstand.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forsøger mig med serier og lektielæsning. Om det er nok til at distrahere, det må tiden vise! 😄

      Slet
  3. Hej, sikkert en fin blog du har. Jeg kan dog ikke finde en e-mail eller noget andet kontaktinfo? Måske er det muligt for dig at kontakte mig på blog@woolspire.com istedet? Det drejer sig om mulig sammenarbejde:)

    Med venlig hilsen.
    Casper.

    SvarSlet