søndag den 20. december 2015

Tysklandtur, familiehygge og julebag

Torsdag drog vi til fynslandet og tog over til rendyrket julehygge i det sydfynske. Vi har været der indtil i går aftes, hvor vi først var hjemme nær midnat, men på trods af dette så vi de tre julekalender afsnit vi have misset.
Om fredagen tog kæresten og jeg et smut til Tyskland for at handle godter og sodavand til juledagene, og vi fik vidst købt lidt slik med, der er ikke så meget vel!? Så nu er vi og mine forældre klar til at holde juleaften. Vi holder som sagt for os selv i Viborg, imens familien holder juleaften som sædvanlig i Faaborg. Det bliver lidt underligt ikke at skulle spise min fars julemad juleaften, men jeg forsøger at gøre ham kunsten efter - jeg har jo trods alt lært at kokkerere af ham.


Dagene på fyn stod i bageriets tegn og der blev så sandelig også bagt løs. Vi fik lavet lækre klejner, havregrynskugler, Søsterkage (den brune), kokosmakroner med rosiner og sidst men ikke mindst min mors elskede julekage (badr!) fyldt med cocktailbær, sukat og pomeranskal. 



Min far havde så fået den glimrende ide at lave hjemmelavede æbleskiver om lørdagen, så det hjalp jeg gladeligt med, selvfølgelig også med spisningen. De blev MEGA lækre - især med de små æblestykker i. Vi brugte denne opskrift, dog med æblestykker i.



Alt i alt blev det en super hyggelig weekend fyldt med julehygge. Er dog lidt vemodigt at jeg ikke skal holde jul med min søster og mine forældre i år, men på den anden side så kommer min onkel og hans kæreste hjem til dem, så ville alligevel blive for mange for mig at overskue. 
Nogen gange er man nødt til at tage hensyn til sig selv. Det skal også nok blive okay hyggeligt herhjemme med kæresten og vores dejlige katte!

Billederne af bagværket er lånt af min søs!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar