onsdag den 23. december 2015

Lottes Juleforberedelser


Imorgen er det juleaften og jeg har været i fuld gang med juleforberedelserne herhjemme. Pakkerne er, som i ser, kommet under træet. Vi droppede det store træ, da Pippi havde fået stjernenykker og sad i toppen konstant! Men det lille træ er da også enormt hyggeligt!


Derudover er der kogt risengrød til aftensmad og lavet sødgrød til risalamanden. Vi har en tradition i min familie hvor vi får risengrød til aftensmad lille juleaften, så den videreføre jeg i kærestens og mine juletraditioner. 


Idag skulle der køres med reklamer og derefter skulle vi hente nogle glaskugler jeg har købt til min far. De er gamle og polske, og så passer de godt til min far, som er frivillig brandmand.

Udover at stene lidt julefilm på tv og spise lidt julebag så går tiden også med at skralde lidt i butikkerne efter lukketid. Vi har fundet en liter kakao til i morgen tidlig, en kirsebærsovs (så er der til rester dagene efter jul også), nogle halloween hekse, en helveds masse kød (deriblandt en gammeldavs oksesteg) og ellers ikke noget særligt. 

Maden i morgen står på skraldet flæskesteg og kalkunbryst (med sveskefyld og bacon om) og ellers skraldet rødkål (orker ikke hjemmelavet i år) og selvfølgelig de brune kartofler, hvide og nogle skraldede spiselige skeer (Chips).
Jeg står for maden, så glæder mig til det er ovre, bliver meget at stå med alene, men hvad jeg elsker jo at æde det. 

Håber i alle får en rigtig god juleaften og lover at dele lidt billeder fra vores juleaften med jer den 25.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar