mandag den 17. november 2014

Juleshopping med Søstrene!

Jeg har i forrige uge været en tur i Søstrene Grene - og som altid på denne tid af året har de et stort udvalg i julepynt og dekorationsting. Jeg har som i kan se på nedenstående billeder fået shoppet lidt af hvert. 


De her små grantræer med "sne" skal være en del af en juledekoration, som jeg har tænkt mig at lave med små lyshuse i keramik (låner af min fars store juleby) på min store kommode herhjemme. De er ikke helt perfekte og det ligner at de har fået cuttet toppen af, men hva hvilke træer i naturen ser helt uberørte og perfekte ud!?


De her røde bær købte jeg fordi jeg syntes de kunne være flotte i en juledekoration. Kæresten og mig skal i en weekend inden jul sidde og hygge med familien og lave juledekorationer, som det efterhånden er blevet en tradition i vores familie. Det bliver super hyggeligt. Vi skal dog også ud i skoven og hente lidt ekstra naturlige ting til dekorationerne, men jeg kunne ikke modstå disse. Jeg har dertil også købt det der er på nedenstående billede. 


Dette træfad (i teak) købte jeg hos en ældre kvinde som havde en lille form for loppemarked. Hun får dem hjem fra Thailand og er sikker på der er nogle stakler der har lavet det i hånden, men jeg er stadig glad for det og det passer perfekt til at lave juledekoration i. Lysene er ikke købt for farven, men fordi de var 100% stearin og billige - denne farve var den flotteste af dem der var. Jeg ser frem til at forsøge at kreere en forhåbentlig flot juledekoration og skal nok vise jer resultatet.



Denne vinduesdekoration er lidt et - øhm - sjovt køb - og er ikke sikker på om jeg ikke har fortrudt lidt, men det kommer op i vinduet alligevel. Det kostede jo ikke alverden. Samt at julepynt ikke nødvendigvis behøver være flot. Jeg har planlagt at hænge mine hamasnefnug op i vinduerne og dertil vil denne lille bort være fin - håber jeg ;)


Jeg går enormt meget op i selve indpakningen. Derfor kan jeg sjældent undlade at købe når jeg ser ting til gave indpakning i butikkerne. Søstrene Grene var ingen undtagelse, og derfor købte jeg det laksefarvede og kobberfarvede gave bånd, samt de små "stjerner" til at sætte på pakkerne. Jeg ELSKER de to farver og skal nok finde dem brugbare her i julegaveræset!


Jeg kunne ikke modstå denne grise julekugle! Den er ikke synderlig pæn eller noget, men jeg har altid selv syntes jeg ligner en gris, så derfor har jeg et specielt forhold til dem. ;) Den skal med garanti hænge på mit juletræ i år!


Angående julegaver så er jeg gået igang og har forhåbentlig købt det sidste til kæresten for i år - han har allerede kostet 1000 kr., så han skal ikke have mere i denne omgang. Har dog stadig nogle hængepartier, men dem får jeg forhåbentlig styr på i de sidste uger af November, så December kan bruges på ren julehygge!

Idag har jeg ligget på sofaen - skulle have haft to timer i eftermiddags, men har ikke sovet særlig godt i nat grundet halsbetændelse og smerte når jeg synker, så jeg blev hjemme. Det skal nok komme til at bide mig alvorligt i røveren, men den tid den sorg. Selvom jeg har været syg, så hedder det start på træning i aften - Fresh Fitness er netop åbnet i Viborg i lørdags og nu skal det være med det vægttab eller opstramning - kald det hvad i vil. Jeg har ikke noget mål om at blive tynd og slank, bare jeg kommer i god form og bliver mere glad for mig selv, så er det fint nok for mig. Jeg bliver aldrig en helseperson! Det skal være muligt for mig at holde det. 

Håber i har haft en god start på ugen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar